Cara Download Video Dari Youtube

Assalamualaikum warahmatullah. Alhamdulillah, bertemu lagi untuk rungan Tips & Tricks. pada kali ini kita akan berkongsi mengenai cara yang paling mudah dan simple untuk mendownload video dari youtube. 

Sebagaimana yang kita tahu, youtube tidak membenarkan pengguna untuk mendownload video yang dihostkan oleh mereka. Pengguna hanya dibenarkan untuk "stream" sahaja secara online. 

Walaubagaimanapun, masih baru lagi, youtube telah memperkenalkan satu fungsi baru, iaitu "offline video". Fungsi ini membolehkan pengguna untuk mendownload video tersebut terlebih dahulu dan menontonya kemudian tanpa memerlukan sambungan internet. Best kan?

Tetapi, ada kontranya fungsi ini. Pengguna hanya boleh mendonload melalui aplikasi  youtube sekiranya menggunakan smartphone dan hanya melalui website youtube sekiranya menggunakan komputer. Maksudnya, video tersebut tidak boleh dikongsi melalui media yang lain seperti flash drive.

Jadi, saya akan kongsikan satu kaedah yang saya kira amat mudah untuk kita mendownload video dari youtube dan boleh dikongsikan sesuka hati dengan sesiapa sahaja! Bukan menggunakan youtube downloader atau aplikasi seumpamanya, tetapi dengan cara yang amat simple!!

Inilah yang saya maksudkan. Laman web ini menyediakan perkhidmatan mendownload video dari youtube secara percuma tanpa sebarang had (setakat ini la). Ada juga website lain yang menawarkan perkhidmatan seperti ini, tetapi kebanyakannya meletakkan syarat dan had. Sebagai contoh, hanya 500mb video sahaja untuk satu-satu masa, hanya 20 minit video sahaja untuk satu-satu masa dan mcam-macam lagi. Anda boleh google sendiri.

Baik, kita terus dengan langkah demi langkah yang sangat mudah seperti berikut:
Mudah kan? Ok, sleamat mencuba!!



PERTAMA 
 




KEDUA 




KETIGA


Tahniah, anda berjaya! :-)

Kita membina hidup dengan apa yang yang kita dapat, tapi kita membina kehidupan dengan apa yang kita beri.

Pendapat