Jerebu!


Alhamdulillah, Allah kurniakan kekuatan kepada tekak aku untuk menghadapi jerebu pada kali ini. Selalunya, kalau dah jerebu, dalam sehari dua, comform tekak aku dah sakit+pedih+batuk-batuk. Mungkin kerana sejak dua tiga minggu ni aku amalkan meminum madu asli setiap pagi sebelum sarapan. Madu lebah yang diberi oleh mama, kata mama, ada orang kampung bagi. Kalau dah kampung, bagi aku la, madu tu asli :-)

Pagi ni, aku ke Imigresen Putrajaya untuk menguruskan urusan visa pelajar-pelajar sekolah aku yang berstatus 'international'. Sekitar jam 9.30 pagi, urusan selesai dan aku bertolak balik ke sekolah. jarak dari Putrajaya ke sekolahku dalam 27km++. Sempat snap gambar jerebu di Putrajaya pagi tadi.


Kat depan tu bangunan yang menempatkan pejabat Perdana Menteriyang terchenta, tapi nampak hujung-hujung kubah je..agak-agak teruk tak jerebu ni? :P


Pelik jugak, jerebu sudah agak teruk, tapi tiada sebarang berita dari kerajaan. Agaknya rakyat Malaysia dah lali dengan jerebu kot :P Bangun saja tiap-tiap pagi, dah dapat tengok jerebu dalam rumah. Maklumla, rumah tingkat 8, aircond tak mampu lagi nak beli, maka tingkap pon dibuka..hehe 

Apa-apa pun, teruskan berdoa agar Allah melindungi kita semua dari kesan negatif jerebu, amin..

Kita membina hidup dengan apa yang yang kita dapat, tapi kita membina kehidupan dengan apa yang kita beri.

Pendapat